1/3

DRIPLIGHT

 

​The proposal to generate three-dimensional objects in a two-dimensional support as a sculpture-mural results in Driplight works. They are mobile landscapes on an immobile support generated through the union of industrial translucent materials and the appropriation of light-color that stains everything by being back-illuminated.

They can seem fragile and irregular, when in reality it is a rigid shape that with its textures and virtual colors deliver a work composed of the stable and unstable, the ordered and disorganized achieving movements thanks to the optical games producing an effect of depth.

The exploration of these works invites the viewer to discover tactile microworlds on the outside and shapes with color contrast when they lower or increase their light intensity. The location of the viewer allows them to feed on a plurality of meanings, generating works with optical and tactile qualities.

 

DRIPLIGHT

La propuesta de generar objetos de tres dimensiones en un soporte bidimensional a modo de una escultura-mural dan como resultado las obras Driplight. Son paisajes móviles en un soporte inmóvil generados a través de la unión de materiales translúcidos industriales y la apropiación de la luz-color que todo lo tiñe al estar retro-iluminados.

Pueden parecer frágiles e irregulares, cuando en realidad es una forma rígida que con sus texturas y colores virtuales entregan una obra compuesta por lo estable e inestable, lo ordenado y desorganizado logrando movimientos gracias a los juegos ópticos produciendo un efecto de profundidad.

La exploración de estas obras invita al espectador a descubrir micro mundos táctiles en su exterior y formas con contraste de color cuando estas bajan o suben su intensidad lumínica. La ubicación del espectador permite que se nutran de pluralidad de significados generan obras con cualidades ópticas y táctiles.

 

1/3